Subota, 09.07.2016. 18:12
(Room)2015158 min.
A24
Ocjena: 8 / 10
Redatelj: Lenny Abrahamson
Glume: Brie Larson, Jacob Tremblay, Joan Allen, Sean Bridgers, William H. Macy

Film 'Soba' redatelja Lennyja Abrahamsona (dosad vjerojatno najpoznatijeg po filmu "Frank" iz 2014. godine) jedan je od najhvaljenijih filmova koji je u proteklih godinu dana pušten u distribuciju. A nešto od pozitivnog prijema kritike preslikalo se i na planu nominacija i  nagrada koje je ovaj film osvojio, gdje se posebno ističe Oscar kojeg je za najbolju glavnu žensku ulogu dobila glumica Brie Larson.

U gradu Akron u američkoj saveznoj državi Ohio, Joy "Ma" Newsom (Brie Larson) sa svojim petogodišnjim sinom Jackom živi u skučenoj šupi koju njih dvoje jednostavno nazivaju "sobom". Jedini prozor u sobi gleda prema nebu. Joy i Jack zapravo ondje u zatočeništvu drži čovjek kojeg zovu "Old Nick" (Sean Bridgers). "Old Nick" je Jackov biološki otac koji je Joy zatočio još prije sedam godina. Joy se brine za svog sina s velikom ljubavlju i dopušta mu vjerovati kako je soba od devet kvadrata jedino što postoji u svijetu.

Međutim, nakon što Nick zbog financijskih poteškoća majci i djetetu u sobi isključi grijanje i struju, Joy Jacku odluči reći da postoji i nešto što se zove vanjski svijet. Nakon lukavo isplaniranog aranžmana koji im omogućuje bijeg iz sobe, počinje Jackova (a i njegove majke) adaptacija na vanjski svijet, ali i njihovo obnavljanje starih obiteljskih veza.

Filmom dominira iznimna glumačka izvedba Brie Larson, a valja istaknuti i izvrstan scenarij koji je na predlošku vlastitog (istoimenog) romana napisala irsko-kanadska spisateljica Emma Donoghue. A treba spomenuti i malenog Jacoba Tremblayja u ulozi Jacka, bez čije također sjajne glume ovaj film sasvim sigurno ne bi funkcionirao ovako besprijekorno.

"Uzeti sami za sebe, svi segmenti 'Sobe' su čvrsti i duboko emocionalni. U kombinaciji, međutim, oni su još moćniji."  Noel Murray, A.V. Club