Utorak, 28.06.2016. 07:11
(The Martian)2015141 min.
20th Century Fox
Ocjena: 7 / 10
Redatelj: Ridley Scott
Glume: Matt Damon, Jessica Chastain, Kristen Wiig, Jeff Daniels, Micheal Pena, Kate Mara, Sean Bean

Posljednji film poznatog redatelja (kojem u posljednje vrijeme baš i ne ide najbolje) Ridleyja Scotta, 'Marsovac', također na neki način predstavlja jednu varijantu filma preživljavanja. Moglo bi se bez problema reći da je, kao i u slučaju filma 'U srcu mora', i ovdje posrijedi brodolom, samo što se u ovom slučaju brodolom dogodio na Marsu. Posada Ares III u sklopu NASA-inog istraživačkog projekta putuje na Mars.

Međutim, jedna misija pođe po krivu zbog izrazito loših vremenskih uvjeta u kojima se odvijala, odnosno zbog iznimno snažne oluje. Članovima posade naređeno je povlačenje u letjelicu.

Jedini član posade koji se letjelice nije uspio dokopati jest astronaut Mark Watney (Matt Damon) koji je pogođen komadom metala i za kojeg ostatak tima u tom trenutku misli da je mrtav pa letjelica napušta planet. Međutim, Watney ostaje živ, ali ostaje također i s minimalnim šansama za preživljavanje na posve napuštenom planetu koji je od Zemlje udaljen otprilike osamdeset milijuna kilometara.

Radnja filma prati Watneyja u očajničkim naporima – tijekom kojih se on oslanja na svoju domišljatost, kreativnost, botaničarsko znanje i duh – da na Zemlju pošalje informaciju o tome kako je živ, dok 'dolje' ekipa NASA-inih stručnjaka čini sve što je u njihovoj moći da Watneyja vrate kući. Scenarij je prošao autorizaciju u NASA-i i efekt realističnosti Watneyjeva preživljavanja zasnovan je na strogo znanstvenim temeljima.

"Marsovac" je veoma dobar film koji se možda – kada je riječ o ukusu nešto šire filmske publike – previše bavi tehničkim i znanstvenim pitanjima. Međutim, film je vizualno izveden besprijekorno, a pejzaži Marsa nešto su na što se itekako isplati obratiti gledateljsku pozornost.

Što se tiče glumačkih izvedbi, u prvom je planu, dakako, odlični Matt Damon, ali za njim ne zaostaju niti Jessica Castain i Kristen Wig.

"U svojoj srži, 'Marsovac' predstavlja nedvosmislenu posvetu našim mogućnostima kao vrste, mogućnostima zbog kojih čak i najstrašnije probleme možemo riješiti pomoću racionalnog mišljenja, korak po korak."  Mike D'Angelo, A. V. Club