Ponedjeljak, 14.03.2011. 13:26

U naturalističkom prikazu nasilja, ludih dosjetki, preuveličavanja snage glavnog junaka i oružja koje koristi, među mecima i udovima što lete na sve strane, Rodriguez je ipak uspio pronaći mjeru, koliko god to čudno zvučalo.

(Machete)

Twentieth Century Fox/Discovery film, 2010., 105 min.

Redatelj: Robert Rodriguez

Uloge: Danny Trejo, Steven Seagal, Michelle Rodriguez, Jeff Fahey, Cheech Marin, Lindsay Lohan, Don Johnson, Jessica Alba, Robert De Niro

Ocjena: 6/10

Red zombija, red obiteljskih komedija, red dječjih akcijskih filmova..., Robert Rodriguez je filmaš koji voli otići do ekstrema i zakoračiti tamo gdje se, osim njegovog kompanjona Tranatina, rijetko koji holivudski mainstream redatelj usuđuje. I njegova povremena opskurnost kao u horor trilerima "Od sumraka do zore" ili u novijem "Planet Terror" ne proglašava se "trash" umjetnošću, niti se njegovim filmovima divi tek uski krug publike.

Zna balansirati fino s ostavštinom B-produkcije iz sedamdesetih godina, exploitation filmova  i standarda kvalitetnih akcijskih filmova sadašnjice. "Machete" nije izuzetak niti u jednom pogledu. Priča se vrti oko ilegalnog imigranta Machetea Corteza (zastrašujući Danny Trejo), bivšeg meksičkog policajca koji nema što izgubiti, jer je ubio svog korumpiranog šefa, a mafijaši su mu smaknuli ženu i kćer. Nakon dolaska u Texas lokalni biznismen mu objašnjava kako se korumpirani teksaški senator McLauhlin (Robert De Niro) sprema masovno protjerati Meksikance iz SAD-a i ponudi Macheteu 150 tisuća dolara da ga ubije. Machete će brzo shvatiti da je nasamaren, atentat je fingiran zato da bi McLauglinova akcija dobila širu podršku, a jedini mrtvac u cijeloj akciji bi trebao biti upravo on.

U naturalističkom prikazu nasilja, ludih dosjetki, preuveličavanja snage glavnog junaka i oružja koje koristi, među mecima i udovima što lete na sve strane, Rodriguez je ipak uspio pronaći mjeru, koliko god to čudno zvučalo. Što god napravio, uspijeva da zlo i nasilje izgleda naivno i nevino poput onog u crtiću. Dovoljno da većina kritičara još jednom pohvale Rodriguezov stil i da film ostvari dobru zaradu.

"Okupljena glumačka družina - u rasponu od oskarovaca (de Niro), preko akcijskih zvijezda na zalasku (Seagal), do veterana B-produkcije (Fahey) tabloidne zvijezde (Lindsay Lohan) - nudi zaista za svakog ponešto." - Frank Scheck, The Hollywood Reporter